Szkoła Przysposabiająca do Pracy – Ib i IIb PDP
Ośrodek pracy: Jestem bezpieczny w szkole i poza nią
Funkcjonowanie osobiste i społeczne:
1.Rozmawiamy o emocjach
2.Poznajemy sytuacje trudne i niebezpieczne – Co to jest koronawirus?
https://gis.gov.pl/aktualnosci/nowy-koronawirus-sars-cov-2-zalecenia-2/
3. Zasady zachowania się podczas epidemii w domu, w szkole, w sklepie, w autobusie itp.
4. Rozmowa na temat zdrowia (przypomnienie: do kogo zwracamy się jeśli źle się poczujemy, kiedy wzywamy pogotowie ratunkowe, numery alarmowe itp.).
5.Utrwalenie umiejętności matematycznych (dodawanie i odejmowanie w dostępnym zakresie, rozwiązywanie zadań tekstowych).
(Do wykorzystania Karty pracy, które zostały Wam dostarczone)
Zajęcia rozwijające komunikowanie się:
1. Utrwalanie nazw oraz gestów Makatonu oznaczających emocje i samopoczucie (radość, strach, smutek, ból itp.).
2. Szukanie informacji w Internecie na temat koronawirusa.
Przysposobienie do pracy:
1.Powtórzenie czynności ścielenia łóżka (lub przebierania bielizny pościelowej).
2.Ćwiczenia w myciu rąk zgodnie z zaleceniami. Codzienne, domowe prace porządkowe: mycie, wycieranie, układanie naczyń, zamiatanie i mycie podłogi, odkurzanie dywanów.
3.Pomoc w przygotowaniu posiłków (a szczególnie staranne mycie warzyw, owoców, mięs itp.).
4.Ćwiczenia w używaniu różnych środków czystości (płyn do mycia naczyń, szyb, toalet itp.).
5.Wiosenne porządki w domu, w ogrodzie.
Zajęcia rozwijające kreatywność (w miarę możliwości uczniów):
1.Słuchanie piosenek o wiośnie TOP 10 KARAOKE – YouTube.
2.,,Znam numery alarmowe” – teledysk edukacyjny dla dzieci – interpretacja ruchowa do tekstu piosenki.
3.Zabawy muzyczno – ruchowe do muzyki dyskotekowej.
4.Gry planszowe (lub komputerowe).
5.Kolorowanki na temat dbania o zdrowie.