I-III PDP

Szkoła Przysposabiająca do Pracy – Ib i IIb PDP

Ośrodek pracy: Jestem bezpieczny w szkole i poza nią

Funkcjonowanie osobiste i społeczne:

1.Rozmawiamy o emocjach

2.Poznajemy sytuacje trudne i niebezpieczne – Co to jest koronawirus?

https://gis.gov.pl/aktualnosci/nowy-koronawirus-sars-cov-2-zalecenia-2/

3. Zasady zachowania się podczas epidemii w domu, w szkole, w sklepie, w autobusie itp.

4. Rozmowa na temat zdrowia (przypomnienie: do kogo zwracamy się jeśli źle się poczujemy, kiedy wzywamy pogotowie ratunkowe, numery alarmowe itp.).

5.Utrwalenie umiejętności matematycznych (dodawanie i odejmowanie w dostępnym zakresie, rozwiązywanie zadań tekstowych).
(Do wykorzystania Karty pracy, które zostały Wam dostarczone)

Zajęcia rozwijające komunikowanie się:

1. Utrwalanie nazw oraz gestów Makatonu oznaczających emocje i samopoczucie (radość, strach, smutek, ból itp.).

2. Szukanie informacji w Internecie na temat koronawirusa.

Przysposobienie do pracy:

1.Powtórzenie czynności ścielenia łóżka (lub przebierania bielizny pościelowej).

2.Ćwiczenia w myciu rąk zgodnie z zaleceniami. Codzienne, domowe prace porządkowe: mycie, wycieranie, układanie naczyń, zamiatanie i mycie podłogi, odkurzanie dywanów.

3.Pomoc w przygotowaniu posiłków (a szczególnie staranne mycie warzyw, owoców, mięs itp.).

4.Ćwiczenia w używaniu różnych środków czystości (płyn do mycia naczyń, szyb, toalet itp.).

5.Wiosenne porządki w domu, w ogrodzie.

Zajęcia rozwijające kreatywność (w miarę możliwości uczniów):

1.Słuchanie piosenek o wiośnie TOP 10 KARAOKE – YouTube.

2.,,Znam numery alarmowe” – teledysk edukacyjny dla dzieci – interpretacja ruchowa do tekstu piosenki.

3.Zabawy muzyczno – ruchowe do muzyki dyskotekowej.

4.Gry planszowe (lub komputerowe).

5.Kolorowanki na temat dbania o zdrowie.

Related posts

Skip to content